Oferta

Zajęcia dydaktyczne prowadzone są na poziomie dwóch grup wiekowych.

Grupa dzieci młodszych 2,5-4 letnich (max 17 dzieci).

Grupa dzieci starszych 5-6 letnich (max 15 dzieci).

W czasie codziennych zajęć dzieci uczestniczą w wielu zróżnicowanych zabawach edukacyjnych, które przybliżają im otaczający je świat oraz stymulują optymalny rozwój intelektualny i emocjonalny. Dbamy także o rozwój pamięci i koncentracji Państwa pociech.

 Dążąc do tego, by wszystkie dzieci uczące się w naszym przedszkolu były coraz mądrzejsze, zdolniejsze oraz wspaniale radziły sobie w życiu, przygotowaliśmy dla nich szeroki wachlarz codziennych zajęć.
Zajęcia te są prowadzone w ramach pakietu miesięcznego i wykorzystują sprawdzone metody pedagogiczne: Montessori, Dennisona, Metoda Dobrego Startu, Domana, metody ruchu rozwijającego Sherborne i wiele innych.

Zajęcia prowadzone w ramach pakietu przedszkolnego:

Zajęcia muzyczne, rytmiczne, tańce i język angielski prowadzone są codziennie w naszym przedszkolu.

Rytmika dla dzieci stawia sobie za cel rozwinięcie naturalnej potrzeby rytmu u dziecka, wprowadzenie wartości rytmicznych przez zabawy, grę na dziecięcych instrumentach perkusyjnych, ekspresję ruchu.

Ruchowe zajęcia taneczne stwarzają dzieciom możliwości odpoczynku psychicznego, regenerację sił psychicznych i fizycznych, rozwijanie postaw wychowawczych, umiejętność radzenia sobie z trudnymi emocjami, pozwalają wyładować agresję. Taniec, który jest bardzo popularny wśród dzieci, sprzyja podnoszeniu sprawności fizycznej, kształtuje jednocześnie estetykę i harmonię ruchów, piękną sylwetkę, poczucie rytmu. Nauka obejmuje podstawę tańców towarzyskich, ludowych i narodowych, a także taniec nowoczesny, choreografie z elementami tańców: Disco, Zumby.

Zajęcia wokalno- instrumentalne

Zajęcia mają na celu rozwijanie wyobraźni muzycznej, ruchowej oraz spontanicznej i twórczej ekspresji muzycznej. Do form pracy należą: ruch przy muzyce, śpiew, gra na instrumentach, słuchanie muzyki oraz jej tworzenie. Metody wykorzystywane na zajęciach to m.in. metoda E.J Dalcroze’a, metoda C. Orffa, elementy A.M. Kniessów.

Warsztaty teatralne

Tradycją w naszym przedszkolu stało się przygotowywanie spektakli i przedstawień tematycznych, które wykorzystują naturalną skłonność dzieci do naśladowania i zabawy. Nauka roli, przygotowanie scenografii, potrzebnych rekwizytów oraz strojów, umożliwia dzieciom utożsamienie się z granymi przez siebie postaciami. Koronacją pracy poświęconej na przygotowanie spektaklu jest występ przed rodziną. Dodatkowo raz w roku organizowany jest występ specjalny w Opolskim MDK-u. Na scenie z prawdziwego zdarzenia, w świetle reflektorów, dzieciaki mogą poczuć się jak sławni aktorzy, zwłaszcza przy gromkim aplauzie zachwyconych rodziców.

Muzykoterapia

Poprzez muzykę dziecko kształci swoje zdolności i zainteresowania. Muzykoterapia ma na celu ułatwić wyciszenie emocji.

Bajkoterapia

Bajkoterapia pomaga w przezwyciężeniu lęków związanych z różnymi sytuacjami. Wykorzystuje się odpowiednio dobrany tekst. Dzięki temu w psychice dziecka pojawia się pozytywne myślenie, dzieci zaczynają rozumieć swoje uczucia, ich przyczyny. Bajki terapeutyczne pokazują jak trzeba sobie radzić i przedstawiają pewne wzorce postępowania.

Język Angielski

Zajęcia są dostosowane do pracy dziećmi nie potrafiącymi jeszcze czytać ani pisać. Praca z dziećmi nawiązuje do naturalnego w tym wieku sposobu nabywania sprawności językowych w czasie ruchu, zabawy i pracy oraz posiada elementy z metody Helen Doron a także metodę TPR- reagowanie całym ciałem- w metodzie tej dzieci wykonują polecenia nauczyciela za pomocą ruchu. Na zajęciach naruszyciel wykorzystuje pacynkę, która ułatwia dzieciom naukę języka angielskiego. Zajęcia są prowadzone w formie zabawy. Dzieci czasem nie mają pojęcia, że poprzez śpiewanie i pokazywanie nauczyły się kilku nowych słówek.

 Nasze przedszkole bierze również udział w projekcie „Dwujęzyczna Opolszczyzna”. Naszą misją jest powszechne, codzienne, równoległe do języka ojczystego nauczanie angielskiego od urodzenia – tak w domu, jak i żłobku czy przedszkolu. Dwujęzyczność to nasz cel, który rozumiemy zarówno indywidualnie – jako inwestycję tu i teraz w rozwój każdego dziecka, jak i społecznie – jako nowej jakości fundament dla polskiej gospodarki, ekonomii i polityki społecznej. Innymi słowy z powszechną dwujęzycznością wiąże się prawdziwa zmiana standardów, na której wszyscy w przyszłości skorzystamy.

Zajęcia kulinarne Kuchcikowo

To cykl zajęć, w czasie których przygotowujemy z dziećmi różne smakowitości. Realizując te zajęcia, dzieci usprawniają się manualnie poprzez: krojenie, obieranie, ugniatanie, mieszanie, smarowanie. Nabywają nowe doświadczenia i doskonalą czynności związane z samoobsługą. Dzięki zajęciom kulinarnym dziecko uczy się rozpoznawania smaków, właściwego zachowania przy stole, posługiwania sztućcami, dbałości o porządek. Podsumowaniem wysiłków kulinarnych jest wspólna degustacja pyszności stworzonych przez dzieci oraz zachwyt nad smakami i aromatami.

Warsztaty ceramiczne i plastyczne

Prowadzone 2 razy w miesiącu przez Panią Agatę Bielecką magister sztuki, absolwentkę WSP w Częstochowie Wydział Edukacji Artystycznej. Celem zajęć jest twórcze spędzanie czasu, poznawanie różnych technik, materiałów plastycznych, uczestnictwo w procesie tworzenia. Pani Agata pracuje w małych grupach i miłej atmosferze, umożliwia to poznanie działań plastycznych, pobudza wyobraźnię, kształtuje postawę twórczą nawet u najmłodszych. Zajęcia dostarczają wiele radości, a efekt końcowy powoduje większą wiarę w siebie i własne możliwości. W przystępny sposób dzieci zapoznają się z materiałami ceramicznymi, metodami formowania i zdobienia wyrobów ceramicznych. Każde zajęcia to nowe pomysły, materiały i doświadczenia.

Zajęcia Małego Chemika

Eksperymenty dla dzieci to połączenie świetnej zabawy i sporej dawki wiedzy. Program zajęć Małego Chemika to niezwykle różnorodny materiał dydaktyczny, który zawiera doświadczenia chemiczne, fizyczne, zagadnienia z budowy prostych maszyn, ale przede wszystkim wskazuje ich praktyczne zastosowanie. Warsztaty z eksperymentów organizowane przez Małego Chemika sprzyjają poszukiwaniu odpowiedzi na podstawowe pytania: dlaczego herbata zmienia swój kolor, gdy dodamy do niej cytrynę? Na czym polega działanie wody utlenionej? Pomagamy dzieciom dostrzec magię nauki, odkrywamy tajemnice otaczającego nas świata.

Zajęcia Sensoplastyki

Senspolastyka za zajęcia plastyczne mające na celu pobudzić wszelkie możliwe zmysły. Założeniem takich zajęć jest przede wszystkim pełna dowolność  Do zajęć używane są tylko i wyłącznie produkty spożywcze – ryże, mąki, makarony, kasze, groch, czekolada, posypki cukiernicze, olej, galaretka.

Zajęcia odbywają się na dużej otwartej przestrzeni (na podłodze). Nie ma planu, harmonogramu zajęć, każdy może robić „co chce” i w jakim czasie chce. Szczególnie ważny dla dzieci jest fakt, że nie używa się żadnych fartuchów ochronnych – dziecko ma się brudzić, bez obawy, że mama, Pani się zezłości …

Zajęcia sportowe

Dwa razy w tygodniu w przedszkolu odbywają się zajęcia sportowe, które mają na celu rozwijanie sprawności fizycznej, rozwijanie koordynacji ruchowej, rozładowanie napięcia emocjonalnego, ćwiczenie umiejętności pokonywania lęku i strachu, wyrabianie prawidłowej postawy ciała, nauka gry zespołowej. Podczas zajęć dzieci poznają nowe dyscypliny sportowe  ćwiczą motorykę dużą, zdobywają nowe umiejętności, uczą się zdrowej rywalizacji sportowej.

Zajęcia emocjonalno – społeczne

Zajęcia mają na celu zapoznanie dzieci z emocjami oraz pokazanie im jak można sobie z nimi poradzić. W główce małego dziecka pojawia się wiele pytań na które nie zna odpowiedzi oraz problemów z którymi nie potrafi sobie sam poradzić przez co bardzo często reaguje na nie złością albo płaczem. Dlatego nauczyciel wyjaśni dzieciom jak można rozwiązać różne problemy i co zrobić kiedy jest nam źle i jak powinniśmy wtedy postąpić. Nauczymy się również pokazywać swoje uczucia i rozładowywać złość w sposób przyjemny i bezpieczny.

Zajęcia sensoryczne

Zajęcia mają na celu dostarczać różnorodnych bodźców do rozwoju zmysłów dziecka i poszerzać świat jego doznań. Dzieci poznają świat poprzez wszystkie zmysły, tworząc różne masy, słuchając nowe dźwięki, poznając smaki , zapachy i dotykając różnych faktur . Poprzez zabawy edukacyjne, dostarczają optymalną ilość kontrolowanych wrażeń dotykowych, przedsionkowych i propriocepcyjnych, efektem czego jest kompensacja zaburzonych funkcji zmysłowych. Jest to skuteczny i efektowny sposób, pozwalający zniwelować dysfunkcje w zakresie rozwoju dziecka, np. problemy z nauką, niechęć do aktywności fizycznej, nadpobudliwość, nieprawidłowa koordynacja wzrokowo-ruchowa, a także niechęć do niektórych pokarmów czy zapachów.

Czytanie globalne metodą Domana

Jest to wspaniała forma nauki poprzez zabawę. Czytanie globalne jest bardzo skuteczną metodą nauki czytania przeznaczoną dla dzieci od 6 miesiąca do 6 roku życia. Zajęcia mają na celu nie tylko naukę czytania ale również wspomaganie pamięci, naukę kojarzenia, zapoznanie najmłodszych dzieci z literkami oraz zdobycie nowych umiejętności. Dzieci poznają nowe słówka poprzez zabawę .

Zabawy na świeżym powietrzu

Atutem naszego przedszkola jest piękny piękny zielony ogród, który sprzyja rozwojowi wielokierunkowej aktywności fizycznej dziecka. Obszerny plac zabaw dla dzieci wyposażony jest w atestowane zabawki ogrodowe. To bezpieczne miejsce zabaw, które zapewni dzieciom wszechstronny i harmonijny rozwój oraz pozwoli na doskonalenie swoich umiejętności.
Dzieci spędzają na powietrzu dużo czasu przez cały rok. To bardzo ważne dla ich rozwoju.

Obcowanie z kulturą

Przedszkole stwarza możliwość bezpośredniego obcowania z kulturą. Dzieci aktywnie uczestniczą w imprezach organizowanych przez przedszkole, biorą udział w przedstawieniach dla rodziców, konkursach imprezach tematycznych, wycieczkach.

Do przedszkola zapraszane są teatrzyki, specjalni goście.

Kodowanie

Kodowanie w naszym przedszkolu, to połączenie zabawy ze zdobywaniem umiejętności programistycznych. Są to ciekawe zajęcia analizowania różnych wariantów wydarzeń, wysnuwania wniosków i planowania działań. Ten sposób pozyskiwania wiedzy, niesie bardzo dużą różnorodność i zmusza dziecko do bycia uważnym i pobudza do działania. Jest to łagodny i przyjazny sposób wprowadzania dzieci w świat logicznego myślenia, obserwacji i dedukcji.

Logiczne myślenie

Warto zachęcać dziecko do systematycznego rozwijania umiejętności logicznego myślenia poprzez wykonywanie łamigłówek, dokonywanie klasyfikacji przedmiotów, opowiadanie różnych historii z zachowaniem ciągu przyczynowo skutkowego. Wiek przedszkolny to okres tworzenia bazy, fundamentu rozwoju umysłowego.

Kształcenie specjalne i WWR

Dzięki odpowiednim warunkom w naszym przedszkolu, zapraszamy do siebie również dzieci z niepełnosprawnością intelektualną, w tym autyzmem i zespołem Aspergera. Nasza kadra przyjmie Państwa dzieci z otwartym sercem oraz zapewni im odpowiednią terapię, która wspomoże ich rozwój. Prowadzimy też WWR, czyli wczesne wspomaganie rozwoju dzieci które zmagają się z zaburzeniami. WWR daje szanse na skorygowanie a nieraz nawet na wyeliminowanie dysfunkcji rozwojowych . Ważna jest systematyczna praca z dzieckiem, żeby zapewnić trwałe efekty przed podjęciem przez dziecko obowiązku szkolnego.